Klagomålet skall framföras skriftligen och handläggningen underlättas om dokumentation av ärendet i form av kopia på anmälningssedel, avräkningsnota, depå-/värderingsrapporter, minnesanteckningar eller liknande bifogas. Klagomålsansvarig kommer att besvara klagomål så snart som möjligt
Om missnöje kvarstår efter beslut från klagomålsansvarig lämnas skriftlig information om hur du kan gå vidare med ditt ärende. Juridisk vägledning kan erhållas från Konsumenternas Försäkringsbyrå och Bank- och finansbyrå samt från kommunala konsumentvägledningen.
Kontakt Konsumenternas Försäkringsbyrå och Konsumenternas Bank- och finansbyrå:
Box 24215, 104 51 Stockholm Hemsida: www.konsumenternas.se Telefon: 0200-22 58 00
Kontakt konsumentvägledningen: Konsumentjuridisk rådgivning, 721 87 Västerås.
Telefon: 021-39 20 00
Det finns även möjlighet för fysisk person att få tvist prövad av Allmänna reklamationsnämnden (ARN).
Kontakt Allmänna reklamationsnämnden: Box 174, 101 23 Stockholm.
Hemsida: www.arn.se Telefon: 08-508 860 01